Om föreningen

Fakta om föreningen

Bostadsrättsföreningen Snöfjället bildades år 2012 och första hushållen flyttade in maj 2015. Föreningen äger och förvaltar fastigheten Vatnajökel 7. Föreningen består av 35 stycken bostadsrättslägenheter om totalt 4535m² vilka uppfördes med Bonava (NCC) som bygghere och Villa Arkitektur som arkitekt. Bostadsrätterna som alla var inflyttningsklara november 2015 är fördelade på:

• 7 st 140m²
  • 13 st 130m²
  • 15 st 119m²

snofjallet_header_1500x450

Uppvärmning och varmvatten

Bostäderna är trähus med individuell uppvärmning genom en frånluftsvärmepump från Nibe (modell F750). Värmepumpen värmer till vattenbaserad golvvärme i alla rum på nedre våningen och klassiska vattenradiatorer på övervåningen. Värmepumpen ger också hushållet varmvatten.

Samfällighetsförening

BRF Snöfjället är delägare i Samfällighetsföreningen Kistahöjden som förvaltar tre gemensamhetsanläggningar (GA:s). GA1 innefattar skötsel av alla vägar, grusvägar (snöröjning och dylikt), vattenledningar, gatubelysning samt grönområden inom området, samt 23 markerade parkeringsplatser för gäster. GA2 består av lekplatsen ovanför gångvägen mellan Heklagatan samt Västfjordsgatan, samt miljöstugorna. GA3 består av fibernätet.

Avgiften till samfällighetsföreningen ingår i årsavgiften man som medlem betalar till bostadsrättsföreningen.